Aug 13, 2012

Runsing

Pernah tak korang rasa mata panas je macam nak menangis which is memang nak nangis tapi ditahan-tahan? Wonder why aku macam ni. Lately, aku sendiri tak faham dengan diri sendiri. Beria sungguh tahan air mata ni dari keluar. Sebab? Hanya Allah yang tahu..Aku sendiri pon tak tahu..


Penat rasanya depan orang kita ceriakan muka, tapi dalam hati menahan rasa nak nangis. Seriously aku tak tahu kenapa.


Mungkin banyak bende nak fikir. Tapi ape? Maha Suci Allah yang cipta rasa sedih, rasa gembira, rasa terharu, rasa benci dan sebagainya. Dan Maha Suci Allah yang mencipta air mata .


Ada beberapa perkara yang jadi dalam minggu ni. Dikala aku diberi ketenangan hati dan keikhlasan diri dalam melakukan sesuatu, Allah kurniakan rezeki yang lebih untuk aku. Rezeki yang membuatkan aku berfikir banyak. Alhamdulillah.. Aku masih bersyukur tapi aku perlu kuat dan aku perlu lihat sedalam2 nya apa hikmah yang Allah ingin aku lihat.


 Lemahnya aku bila bercerita masalah pada sahabat tak kira jauh, dekat. Air mata ni laju je mengalir. Bulan pose ni boleh nangis ke ye? Alahai..


Anyway, Semoga Allah beri ketenangan dalam hidupku..

Ya Allah, berikanlah kesejahteraan hidup kepada kedua ibu bapa ku, rakan-rakanku, guru-guruku, seluruh ahli keluargku serta diriku. Amin.

No comments:

Post a Comment