Jun 25, 2012

Pengajaran pada hari ini

Pengajaran pada hari ini ialah, cubalah memahami keadaan orang lain. Cuba untuk duduk ditempat dia, dan fahamilah mengapa? dan bagaimana?


Aku sedang dilema ambang Wati. ok tipu. Alhamdulillah rezeki untuk bekerja sudah datang walaupun bukan ditempat yang dihajati. Macam-macam benda dah jadik. Tok Wan dah mula bekerja jugak. Ape tu namanya Inko Oil and Gas kowt. Alhamdulillah. Tak kesah la kerja memane, yang penting solat tak tinggal dan tidak memudaratkan ..ye dak. 


Aku belum mula bekerja. Esok aku akan mengikuti taklimat berkenaan kontrak kerja yang aku dapat di Selayang. Kerja ni yang buat aku berfikir panjang . Habis list down kan semua kebaikan dan keburukan, end up aku bakal terima kerja tu. InsyaAllah. 


Nak dijadikan cerita, kehidupan semasa belajar memanglah totally jauh daripada kehidupan ketika bekerja. Time belajar, bolehla kau hadap muka dia, curik-curik tengok muka dia, paling best leh makan sama-sama dia. macamla tak leh makan dengan orang lain kan. ngengade. Kekadang je pon. ehek. yeke? 


Sekarang bila dah mula bekerja, tidaklah sekerap dahulu masing-masing boleh contact each other. Kan? TERPAKSA lupakan kejap si buah hati. Nak carik duit katanya. 


Boleh dikatakan kalau dahulunya setiap inci masalah yang datang, tiap inci tu jugaklah yang bakal disampaikan pada dia. Tapi sekarang, tak sama. Ketahuilah gadis bahawa dia sangat memerlukan masa untuk bekerja dan ketahuilah juga bahawa dia sangat letih dengan hidup sekarang. Jadinya rehat perlu cukup.


Dan ketahuilah si bujang, bahawasanya si gadis mempunyai masalah yang perlu dikongsi. Si gadis tidak tahu dimana hendak diceritakan. Si gadis yang selama ini bergantung harap padamu hilang tempat untuk mengadu. Dan ketahuila si bujang, si gadis hilang upaya untuk bercerita masalahnya tika dirasakan kamu penat, lelah, perlukan rehat, juga perlukan masa untuk hal lainnya. 


hep, tak suka la mood sekarang ni. Aku nekad nak terima kerja tu. Aku harap Allah akan permudahkan urusanku kelak. 


Tadi menyatakan masalah kepada Cik Fairos , lepas dengar story dia..aku rasa macam sama pulak ye keadaan masalah dengan buah hati memasing ni(bahasa aku teruk betul). Bezanya tukar jantina la. Lepas dengar cerita Cik Fairos, ok. bergenang air mata. 


taknak cerita dah.... 

No comments:

Post a Comment