Sep 22, 2011

Lambat!!!!

Ni smlm punye cite...aku ni mmg pantang klu dh janji tym 2, tym  2 la kene  dtg, tp lambat lak..lambt 15 minit aku leh tahan ag..tp klu 1 jam 15 minit mmg nk kene pelempang...Tok Wan mmg masak ngan perangai kurang sabar aku ni... tp bet0l pe..hengat org p0mpuan ni sng ke nk kuar g2 je...laki bleh r xpakai tdg..org p0mpuan ni tgk cermin je lame taw..hangen je aku...Wateva da reason, xsalah if gtaw awal2..bet0l x??

Tergerak hati nk wat research nape lelaki suke "lambat"....then tertarik dek satu artikel ni..meh k0ngsi ckit ek...Mengapa Lelaki Kahwin Lambat?? 

Katakanlah anda adalah seorang lelaki berumur 23 tahun yang baru tamat pengajian dan bekerja sebagai seorang pegawai. Gaji bulanan adalah RM 2000 dan anda tidak mempunyai simpanan di dalam bank.

Tok Wan umur die skrg 23 n habis blaja 24 tahun.. As engineer starting could be 25++ and ab0ve..
Setiap bulan, katakanlah perbelanjaan makanan, pengangkutan, bil-bil, sewa rumah dan perbelanjaan lain adalah RM 1200. Kemudian, sebagai anak yang baik, anda mengirimkan wang ke kampung sebanyak RM 300. Maka baki bulanan adalah RM 1000. 

Berbekalkan disiplin dalam menyimpan duit untuk masa depan, mungkin anda dapat menyimpan duit sebanyak RM 10,000 setahun.

Setahun berlalu, anda berumur 24 tahun. Dengan izin Allah, anda berkenalan dengan seorang gadis impian.
Masing-masing telah merancang untuk berkahwin dalam masa setahun atau dua tahun lagi.
Maka, anda berazam untuk menyediakan kemudahan asas seperti rumah dan kereta sebelum berkahwin.

Alhamdulillah, Tok Wan dh p0n bertemu jodoh dan insyaAllah, itula yg bakal dijadikan isterinye kelak..n dlm kiraan, Tok Wan jangkakan untuk bina masjid dlm umur 25..akhir tahun mungkin??xtaw2...

Pum Pang Pum Pang....nk bertunang n nikah..aleh2...hantaran la bagai nk kene siapkan.. dgn simpanan yg mgkn belum kukuh..tp nk wat majlis yg "memuaskan" hati, mmg xckpla kan.. tp dek sok sek sok sek org, dicubenye jgk nk wat yg grand2.. akhirnye, duit dlm simpanan xde, si isteri plak rase suami xbertanggungjwb sbb pinjam duit isteri then lastly, bercerai..Nauzubillah..

Yg aku xboldkan is little bit summary dr ape yg aku bace.. yg aku boldkan 2 aku c0mpare dgn kes seorng jejaka ni..hehe...tp bile difikirkan, lelaki ni agak tertekan dgn isu kahwin rupenye..tanpa disangke.. sedih plak tetibe...

No comments:

Post a Comment