May 16, 2011

K.I.J.E...

Hr ni dh dpt gelaran "endok"..ha, sape yg jawe 2 thula en..yg xthu 2 jgn pki sebut je..keyh..haha...adoyai..starting dr name yana dh chantek 2...aleh2 pecah rahsia name glamer ell..haha..glamer la sgt..hurm...tp mcm xbese bile org kt tmpt len pnggil ell..aku cume terbese kwn2 or keluarga kt uia pnggil mcm 2..bile dh jd gini mcm  janggal ckit..hr ni lak, aku dpt panggilan ndok..haha..xthula nk kate ape..

Juz nk cite hr ni xde mud lngsg..xthula nape..mcm dh mls nk keje..mcm nk blaja je..tp mane leh kan..bukan nk kate environment xbest kt tmpt keje 2..best sgt..sume murah dgn senyuman..juz aku xleh..xthu nape..mcm terkongkong...aku rindu kwn2..aku rindu lecturer..aku rindukan mase2 yg aku gunakan dgn kwn2.. rindu sume 2.. bile bekerja ni mcm penat bdn n otak sgt2.. bgn pg p0n kene awal.. agaknye aku yg xmatang lg untuk biasekan diri dgn keadaan mcm ni.. penat bile otak ni dh mule pk cne hr esok...penat laaaaaa......huhu.... cheq terkongkong...cheq xsuka.....mcm ape je life mcm ni..

Tp lps aku bace tntg tazkirah berkaitan bekerja ni, aku termalu kejap...dlm islam p0n ade kate yg bekerja ni adalah kewajiban yg searas dgn ibadah.. Org yg bekerja ni akan mendapat pahala sama dgn beribadah.. Bg mereke2 yg bekerja dgn niat kerana Allah dan juga untuk menafkahi keluarga, Allah akan berikan ketenteraman dan kedamaian bgnye taw...hurm...

Tp dgn usaha 2 kene la kerja yg halal n sebanyak mane kite dibayar gaji, sebanyak i2 gakla keje yg kite kene wat...xleh men tipu..hahhahaha...takut boss xhalalkan je nnt...boss aku jepon, so die xthu halal ke x...hahaha.....xde2..aku gurau je...hehehe...

Bgn pg p0n dh ckp bek coz pintu rezeki dan rahmat dibuka untuk hambaNya yg bekerja keras...insyaAllah... ye...even berat hati ni nk smbng keje tp insyaAllah dgn niat yg sedia ade, aku cube perbetulkan balik n hope korunk p0n same gak...same2 la ye..hehe....

hehe...mereke2 ngah bzi ngan audit...aku mmg suke nyebuk...diorng xpasan p0n aku amek..


xleh blah muke aku..tgk balik rase nk lempang.. hoho

p/s : ni br dpt curik2 posing kt tmpt kije...eheh...kang Bos besar lalu, mampuih aku...

2 comments:

  1. oit oit. sempat ye dia bergambar tgh keje. fokus. fokus.!

    ReplyDelete
  2. hahaha...kena berani beb....hahaha

    ReplyDelete