Nov 3, 2011

Percaya pada Allah

k0rng plajar kolej/IPTA/IPTS atau yg sekutu dgnnye??
k0rng pernah p0nteng??
 mesti pernah kan??
jgn tipu..babab nnt..
k0rng pnh meniru??
ha, tgk tu..tipu lg...
k0rng pernah studi bagai nk rak smpi rase otak longgar x??
Yg ni aku byk kali..
id0k le nk kate aku study manyak kan..
Tp dh dekat bape minggu ni migrain aku nonstop smpi dh xlarat nk layan..

Tp percayalah pada Allah
Aku experience mende ni dlm seminggu je
mmg nampk sesangat
bukan nk kate aku dpt jwb soklan 100%
xmungkin la kan
aku ni hamba Allah yg sederhana je
xpandai xsgt dan tentunye xbod..(sambung sendir)

Bile k0rng p0nteng
K0rng rase x ape yg lecturer tu rase
mestila x
memandai jwb je faham ye
Aku teramat geram sgt bile Tok Wan ponteng clas 
Alasan die sbb nk hbskan study
Aku bknla xpnh ponteng
Tp consider la perasaan lecturer tu
Kesian kot
Kecewa je die masuk clas tgk org xde
nk ajar sape??
Kerusi?

Usaha dh ade..
Silalah percaya pada Allah yg Dia akan bantu kite 
Dia xkan tinggalkn hambanya mcm tu je
Aku xhbs study td
Tp mcm xsmpai hati nk p0nteng
Redhakan hati dan kuatkan hati g kelas
Dlm 10 org td dpt wat sir senyum
cukuplah
xdela die mkn hati ye dak

eceh, blaja kunun ye yana...aku xdpt jwb k0t td..hilang 7 mrkah..

mmg ckit giler
dr hr tuh ag
kesian sgt sir
dh la die ni lecturer yg semangat aku pnh jumpe
elok2 jumpe tym final year lak
nape la sir lmbt masuk cni
haih

ape p0n, aku ngah trained diri aku utk buang sume perangai nakal aku nih
"Jika kamu mendapat kesuahan, ingtlah untuk menyimpan kesabaran"
"Pertolongan yg paling hebat hanyalah dr Allah..."
insyaAllah...hengat taw..nk p0nteng kene tnye sir dulu bley x..haha

Tok kate kene bertenang....okey2...betrtenang la ni..tgk bwh...haha






No comments:

Post a Comment