Nov 14, 2011

UPSR punye result nk kuar dh..

Haih..deb0r dh ni...
tp ibu kate jgn terlalu mengharap sampai adik rase tertekan..
okey, fine,,cube le merilek kan diri yg sememangnye gelabah..

InsyaAllah , khamis ni result kuar..
Aku cume nk adik aku jadi lebih baik dr aku..
Aku nk adik aku seronok n xde sakit2 mcm aku..
Memang xfeel la klu xde pahit manis mcm ni kan..
Tp klu bleh kurang pressure dr aku...

Aku : adik nk jadi ape??
Adik : Doktor..
(nape ye..sume budak, i mean majoriti nk jadi doktor..tp xpelah...dpt pahala tlg org sakit..juz nk pastikan yg die wat bende yg die suke n mampu)
Adik : nape kak?
Aku : xde pape..saje tnye..nape nk jadi doktor?
Adik : adik suke..
(aku mmg nmpk die sgt minat sains even kdg2 merapu menjawab latihan..seb bek die xmasukkan otomen.. die suke tnye kenapa mcm ni, knp mcm tu..n nnt die pk sendirik)
Aku : sure ni nk jd doktor?
Adik : hurm!!!
Aku : dh pk nk sekolah mane?
Adik : nk sekolah maahad tahfiz..
Aku : knp??
Adik : nk hafaz quran..
Aku : sekolah len xleh hafaz quran ke??
Adik : boleh tp adik nk hafaz 1 quran..

sambungan perbualan ni adalah aku dok pk cane adik aku nnt...
sekarang kene tunggu je result UPSR dulu
Semoga die dpt yg terbaik
terbaik bukan la bermakna die dpt 5A je..
terbaik maknenye baik utk die, baik utk ayah n baik utk ibu n sume2..
setiap yg Allah tentukan ada hikmahnya..
cume kite yg selalu kene ingt yg kite perlu berserah padaNya setelah usaha didatangkan..


No comments:

Post a Comment